Λειψυδρία: «Ανάσα» από τις βροχοπτώσεις αλλά η πίεση παραμένει - Δομικά τα προβλήματα, αυξημένη η ζήτηση στο νερό

2 months ago 11
μόρνος Το φράγμα του Μόρνου | Eurokinissi/ ΑΝΤΩΝΗΣ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟς

«Δομικά τα προβλήματα σχετικά με τη διαχείριση του νερού», είπε ο Πέτρος Βαρελίδης

Η καλύτερη, από πλευράς βροχοπτώσεων, φετινή χρονιά σε σχέση με την προηγούμενη τριετία ανομβρίας δίνει «ανάσα» στο σύστημα ύδρευσης στην Ελλάδα, ωστόσο η πίεση από την αυξημένη κατανάλωση νερού, ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες, λόγω και του τουρισμού, παραμένει. 

Παράλληλα, ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας Πέτρος Βαρελίδης στο πλαίσιο του 11ου Φόρουμ των Δελφών, χαρακτήρισε τα προβλήματα σχετικά με τη διαχείριση του νερού ως δομικά επισημαίνοντας ότι δεν σχετίζονται καν με την κλιματική αλλαγή. «Η κλιματική αλλαγή ήταν το κερασάκι στην τούρτα, τη τελευταία σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Πέτρος Βαρελίδης, Γενικός Γραμματέας Φυσικού Περιβάλλοντος και Υδάτων, Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Ελληνική Δημοκρατία | Delphi Economic Forum

Ο κ. Βαρελίδης εξήγησε πως διαθέτουμε υδροδοτικά συστήματα που «δουλεύουν στο όριο ή κάτω από το όριο τους», τα οποία, ειδικά το καλοκαίρι, αδυνατούν να ανταποκριθούν στην αυξημένη ζήτηση. Παρά λοιπόν την «ανάσα» της φετινής χρονιάς λόγω των αυξημένων βροχοπτώσεων είναι απαραίτητο το δίκτυο  να ενισχυθεί. Στο πλαίσιο αυτό, όπως πρόσθεσε,  «θέλουμε το έργο του «Εύρυτου» που έχουμε σχεδιάσει, προκειμένου να έχουμε νερό άριστης ποιότητας σε χαμηλή τιμή».

Στο ίδιο μήκος κύματος και ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΥΔΑΠ, Χάρης Σαχίνης ο οποίος αναφέρθηκε στην καλύτερη εικόνα της φετινής χρονιάς που μειώνει μεν την πίεση την πίεση στο σύστημα, ωστόσο αυτό δεν σημαίνει πως πρέπει να εφησυχάσουμε. Αντίθετα, ο χρόνος αυτός που ουσιαστικά «κερδίσαμε», μπορεί να λειτουργήσει θετικά για την υλοποίηση των μακροπρόθεσμων έργων που υλοποιούνται.  Από την πλευρά της ΕΥΔΑΠ, όπως είπε ο κ. Σαχίνης , οι επενδύσεις αυξήθηκαν το 2025 στα 80 εκατ. ευρώ ενώ στόχος είναι τα επόμενα χρόνια να ξεπεράσουν τα 200 εκατ. ευρώ. Σε βάθος δεκαετίας δε, το επενδυτικό πρόγραμμα της ΕΥΔΑΠ φτάνει συνολικά τα 2,5 δισ. ευρώ, δίνοντας έμφαση στα έργα αποχέτευσης και αξιοποίησης πόρων, όπως για παράδειγμα στην Ψυτάλλεια όπου μεγάλο μέρος των επενδύσεων είναι για την επαναχρησιμοποίηση του νερού. 

Χάρης Σαχίνης, Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΥΔΑΠ

Λειψυδρία: «Ανάσα» από τις βροχοπτώσεις αλλά η πίεση παραμένει - Δομικά τα προβλήματα, αυξημένη η ζήτηση στο νερό

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας

Δείτε όλο το άρθρο

© HellaZ.GR.News 2026. Όλα τα δικαιώματα κατοχυρωμένα

-